ארועים עתידיים
 
פסטיבל "כל הארץ במה" הוא מרתון הצגות נבחרות של קבוצות תיאטרון מבוגרים, על שם יוסף נצר, שיתקיים זו השנה ה-14 בצוותא.
השנה הפסטיבל מצדיע לתנועה הקיבוצית בת ה-100, שהייתה ערש לתיאטרוני החובבים בארץ, עם הצגות שיעלו להקות מהתנועה הקיבוצית כמו גם הצגות אחרות בנושא ראשית ההתיישבות כמו "כנרת כנרת", "כפר" ו"תל אביב הקטנה".

 ההצגה "כנרת כנרת" פותחת את הפסטיבל ותעלה ביום שישי, 3 בספטמבר, בשעה 11:00 באולם צוותא 1.
בלשון שנונה ומשעשעת מתאר אלתרמן ימים ספורים בחייה של קבוצת צעירים שהתיישבה באזור הכנרת כדי לבנות עולם חדש וטוב יותר. בתוך כך יש מצוקה כספית, חבר שנהרג, פמיניזם ציוני, מכונת דיש שהתקלקלה, מסורת שנזנחה, חזיון רפאים, סיפור אהבה ומשפט חברים - והם, החולמים, מבקשים להתמודד עם כל אלה במילים!
 
 
על המחזה "כנרת כנרת" אפשר לקרוא באתר זה וכן את מאמרו של פרופ' בן-עמי פיינגולד "השחרית הפלאית של העליה השניה"
על הפסטיבל "כל הארץ במה" בצוותא ניתן לקרוא באתר צוותא
 
 
תיאטרון עירוני רחובות
כנרת, כנרת / נתן אלתרמן
במלאת 100 שנה להולדתו של נתן אלתרמן מובא עיבוד למחזה הראשון שכתב. בלשון שנונה ומשעשעת מתאר אלתרמן כמה ימים בחייה של קבוצת צעירים – חבורה שהתיישבה באזור הכנרת כדי לבנות עולם חדש וטוב יותר.
התמונות העולות ומתחלפות על הבמה משקפות את הנושאים שהעסיקו את היישוב היהודי בארץ בתחילת המאה העשרים, כפי שנתפסו בעיניו של אלתרמן חמישים שנה מאוחר יותר: מצוקה כספית, חבר שנהרג, פמיניזם ציוני, מכונת דיש שהתקלקלה, מסורת שנזנחה, חזיון רפאים, סיפור אהבה ומשפט חברים – והם, החולמים, מבקשים להתמודד עם כל אלה במילים!
אלתרמן כתב את המחזה לכבוד כניסתו של התיאטרון הקאמרי למשכנו החדש ב-1961. ההצגה המקורית נמשכה שעתיים וחצי – עניין שלא יעלה על הדעת בימינו קצרי-הרוח. לפיכך קיצצנו ומחקנו, הורדנו וּויתרנו. ויתרנו על ויכוחים סוערים לתקופתם, שממרחק הזמן – והפרספקטיבה! – נראים מעט שולִיים, גם אם יש בהם חן של אבק תקופתי. במקום זאת ביקשנו להתמקד בחלום, בחולמים, ובמכשולי המציאות היומיומיים שתמיד עומדים בדרכם.
 
 
 
 יוסי זיו * עוזי שוויד * חני בלום * אורן הראל * אילן רובק
קובי שחר * יוסף קליינר * יוספה סלומון * ברוך גפן
ברוריה אריאל * רותי שרף * רותי סטיל
 
עיבוד ובימוי: מיכאלה קלי * חונך: ז'ק זרביב * תלבושות: שרה פלומפ
תפאורה: גל נדב * תאורה: מורן טולדו * הפקה: יעל עמרם * ציור: יובל לוי